Ibilerak: Las representaciones del andar (1962-1999)

2001/2/27 - 2001/4/21
Komisarioa: Maurice Frechuret, Thierry Davila
Artistak: Maider López, Javier Pérez
Testuak: Maurice Fréchuret, Thierry Davila, Gilles Tiberghien
Muntaia: Arteka
Prentsa oharra:
XX. mendean zehar iraunkorra izan da zenbait artistak ibileraren gaiaren inguruan eta horrek artean duen irudikapenaren inguruan izan duten kezka, ibilera bera eta ekintza horren emaitza obra artistikotzat hartuz.
Antibesko (Frantzia) Picasso Museoak, 2000ko ekainetik 2001eko urtarrilera bitartean gai horri buruzko erakusketa zehatza aurkeztu zuen, Un siècle d´arpenteurs. Les figures de la marche izenburuarekin.
Gure aretoan Antibesen egindako erakusketako zati bat jasotzen dugu, mende bukaerakoa, eta garai horretako lanak bildu ditugu Ibilerak (1962-1999) izenburupean. Horiez gain erakusketako komisarioek, Maurice Fréchuret eta Thierry Davilak, nazioarteko zenbait artisten lanak aukeratu dituzte, bideoan eginak batipat, erakusketari eransteko eta gaiaren inguruko ikuspegi zabalagoa emateko, batez ere azken urteetakoa.
Bestalde, Koldo Mitxelena Kulturuneko Erakustaretoko arduradunek ibilerari buruzko gaia landu duten euskal artistak ere sartzeko proposamena egin zieten komisarioei, eta azkenean Maider Lopez eta Javier Perez izan dira aukeratuak.
Maider Lopezek (Donostia, 1975) Suelo, 2001 lanean itxurazko zorua erakusten digu, zoruaren gainaldeak eta erakustaretoak kolore bera dute eta biak nahastu egiten dira. Gainean ibiltzen garenean somatzen dugu zoru horren azpian zerbait izkutua dagoela. Kolorea.
“Ibiltzearekin igartzen duzu artelana. Gainean ibiltzeak bihurtzen du lana artelan” artistaren beraren esanetan.
Javier Perez (Bilbo, 1968), Reflejos de un viaje 1998. Bideo proiekzio bat da eta artista Pragako kaleetan oinez agertzen da aurpegia estalia duela bere musuaren moldea erabiliz egindako kristal haizatuko mozorroarekin.
Nathalie Viotek egindako Humanidad-animalidad en la obra videográfica de Javier Perez saiakeran honela deskribatzen du lan hori: “Bidai baten isladak dira, ispilu eran aurpegian jarritako mozorroak sinbolo gisa ikusten uzten digun hirira (Praga) itzultzeko; gizakiaren (“artistaren doblea”) arrastoen atzetik egindako iniziazio bidaia. Hiria lehenengoz ezagutzea eta isilik oinez ibiltzea, oroimenen antzera arnasa eta pausoen hotsa besterik entzuten ez den lekuan”.
Lehendik Antibesko Picasso Museoak eta Frantziako Museo Nazionalen Batasunak argitaratutako katalogoaz baliatuta, separata bat egin da oraingoan, erakusketak biltzen duen garaiari buruzko saiakeren euskara, gaztelania eta ingeleseko itzulpenak eskainiz, jatorrizkoan frantsesez baitzeuden, honako hauek hain zuzen: Thierry Davilaren Errare humanum est (remarques sur quelques marcheurs de la fin du XXe siècle), Maurice Fréchureten Un siècle d´arpenteurs, les figures de la marche eta Gilles A. Tiberghienen La marche, émergence et fin de l´oeuvre.
De junio 2000 a enero 2001 el Museé Picasso de Antibes (Francia) presentó una exhaustiva exposición sobre este tema bajo el título Un siècle d'arpenteurs. Les figures de la marche.
En esta sala se recoge la parte más contemporánea de la exposición realizada en Antibes reuniendo bajo el título Ibilerak (Las representaciones del andar 1962-1999) aquellas obras enmarcadas dentro de este periodo. Además, se han incluido una serie de obras, principalmente en vídeo, de artistas internacionales, seleccionadas por los comisarios de la muestra, Maurice Fréchuret y Thierry Davila con la intención de ampliar la visión del tema en su periodo más contemporáneo.
Por otro lado, desde la Sala de Exposiciones de KOLDO MITXELENA Kulturunea se propuso a los comisarios la inclusión de artistas vascos que reflexionaran sobre el tema del andar en su creación, seleccionándose finalmente a Maider López y a Javier Pérez.
Maider López (Donostia- San Sebastián, 1.975), en su obra Suelo, 2001 nos presenta un suelo simulado, del mismo color, por su parte exterior, que el de la sala de exposiciones de forma que se confunde con éste. Es al caminar sobre él cuando descubrimos que bajo ese suelo hay algo oculto. Un color.
“Es el propio hecho de caminar el que te hace descubrir la obra. Tu caminar sobre ella es lo que hace a la obra obra" según palabras de la artista.
Javier Perez (Bilbao 1968), Reflejos de un viaje 1998 consiste en una video-proyección en la que aparece el artista caminando por las calles de Praga, ocultando su rostro bajo una máscara de cristal soplado realizada con un molde de su propia cara.
Nathalie Viot en su ensayo Humanidad-animalidad en la obra videográfica de Javier Pérez , nos describe así esta obra: " Reflejos de un viaje, para volver allá donde la máscara en forma de espejo colocada en el rostro deja ver la ciudad(Praga) como un símbolo, un viaje iniciático tras las huellas del ser humano("su doble"). Descubrir la ciudad por primera vez y caminar silenciosamente allá donde sólo el aliento y el ruido de los pasos resuenan al igual que los recuerdos ".
Se ha realizado una separata al catálogo publicado anteriormente por el Musée Picasso, Antibes y la Reunion des Musées Nationaux donde se recogen las traducciones al euskera, castellano e inglés de los ensayos correspondientes al periodo contemplado en esta exposición, publicados antes únicamente en francés: Errare humanum est de Thierry Davila, Las representaciones del andar a lo largo del siglo XX de Maurice Fréchuret y La marche, emergence et fin d’œuvre de Gilles A. Tiberghien.
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