Komikigintza jardunaldien laburpena
Komikigintza ardatz hartuta bi saio burutu ditugu solasaldi gisa Koldo Mitxelenako aretoan. Komikigintzaren arloan lan egiten duten hainbat profesional izan dira bertan protagonista: egileak, argitaratzaileak, banatzaileak eta saltzaileak. Saioak Ines Azpiazuk, Tobacco Days liburu dendako arduradunak, bideratu ditu. Inesek bere jakituria eta interesa dela eta, galdera zuzenak bezain zorrotzak egin zizkien hizlariei.
Asteartean Inesekin batera Gregorio Muro, Harriet argitaletxeko arduraduna eta gidoilaria, eta Laureano Domínguez, Astiberriko bazkide eta editorea izan ziren elkarrekin solasean. Gregoriok garbi utzi zuen berak argitaratzeko komiki batek zein baldintza bete behar dituen: komiki ‘frantsesa’ edo ‘belgikarra’ deitzen zaion estilokoa izan behar du, egile europarrena gehienetan eta gidoiari garrantzi berezia eskaintzen diona, zeresana emango duen istorio bat kontatzen duena alegia. Horrela lortu du egun Harriet argitaletxeak duen ospea eta lekua komikiaren merkatuan. Gainera Gregoriok euskararen aldeko apustu sendoa egiten du bere komikiak euskaraz zein gazteleraz argitaratuz.
Laureanok berriz, Astiberri argitaletxeko barne aukeraketak nola egiten dituzten azaldu zigun, komite txiki batean aukeratzen dituzte lanak, eta batik bat gero eta indar handiagoa jartzen dute bertako egileen sustapenean, beraien lanak hasieratik kontratatuz eta indartuz. Ohikoa den egile zein komiki internazionalen itzulpena ere burutzen dute baina biek ala biek azaldu dute zein konplikatua den itzulpen eskubideak eskuratzea, konplikatua eta garestia.
Osteguneko saioan berriz Tupusteko Paula Estevezek, Kodaiko Aitor Soberak eta Belleza Infinitako Garikoitz Fragak parte hartu zuten. Solasaldi hau komiki merkatu ofizial edo ohikoago batetik aldenduz, ertzetan aurkitzen den beste esparru batzuetan zentratu zen. Belleza Infinitak artista liburuak, arte lanak, eta komiki oso bereziak argitaratzen dituen etxe txikia baina sendoa da. Eta artista liburu garestien kontrapultsoa eskaintzen saiatzen da komikiaren merkatura ekarriz bai arte lanak, errelatoak, ilustrazioak e.a. Garikoitzek liburuak osatzen ditu, bildumak prestatuz, edizio zein errotulazio lanak eginez, liburuak argitaratu eta banaketaz ere arduratzen da eta salmentak ere kudeatzen ditu bai online zein azoken bidez.
Aitor Soberak berriz, Kodai argitaletxeko editore gazte zein ausartak, 2019an manga zaletu izatetik argitaratzaile izatera nola pasa ziren azalduz aurkeztu zuen bere burua. Hasi zirenean ohiko mangak zeuden gazteleraz argitaratuta, eta Kodairen helburua zen fantasia edo abenturaz harago dauden beste hainbat gai jorratzen dituzten istorioak ateratzea gazteleraz, lehen argumentu sinplearen atzean gai sakonak dauzkaten mangak hain zuzen. Gainera aurten, merkatu japoniarrarekin duten ohiko jardunaz haratago, merkatu estatubatuarra eta nazionala ere aztertzen hasi eta eskubideak kudeatzen ari dira dagoeneko.
Tupust kolektiboko Paula Estevezek beraien sortzeko arrazoia zein izan zen azaldu zuen bere jardunaren hasieran: emakumezko ilustratzaile zein komikigileen bilgune bat sortu eta gainera feminismotik marraztuz atera nahi izan zuten beraien lana. Oinarrian 8 emakume sortzailek osatzen dute Tupust eta argitaratu duten ale bakoitzerako beste hainbat sortzaileri egin diete gonbitea parte hartzeko. Horrela argitaratu dituzte oraingoz bi komiki kolektibo, lehena Txalaparta argitaletxearekin 2019an eta bigarrena autoekoizpen gisa 2021ean. Eta argitaratzeko moduak eta esperientzia bakoitzak irakatsi zein sentiarazi dienari buruz aritu zen solasean.
Eta hementxe dauzkazue bi solasaldien estekak osorik ikusi nahi badituzue. Astearteko eta osteguneko saioak Youtuben.