Eduki publikatzailea

Dock of the Bay. "¿Cómo ha influido lo digital en la reconfiguración de la crítica del cine documental?", M. Guerra, B. Martínez

2024/06/21 12:30 - 14:00

KM Kulturuneak eta Dock of the Bay jaialdiak antolatutako solasaldia:

¿Cómo ha influido lo digital en la reconfiguración de la crítica del cine documental?

Zer nolako eragina izan du mundu digitalak zinema dokumentalaren kritikaren birkonfigurazioan? Kritikaren arloko lau ahots bilduko dituen mahai-inguru baten bitartez, irudien hedapenak hedabide tradizionalen eta aldizkari espezializatuen mugak gainditu eta podcast, sare sozial eta plataforma digitaletan berrasmatu diren hainbat modalitate aztertuko ditugu. Era berean, aldaketa horiek ekarri dituzten inplikazioak aztertuko ditugu, bai publikoari dagokionez, bai komunitateak eratzeari dagokionez, betiere genero-ikuspegiari bereziki erreparatuta.

Mariona Borrull zinema kritikaria da Fotogrametan, eta kolaboratzaile erregularra Gara, El Cultural eta Kinoticon. Irratian, Va de Cine de Ràdio 4, Tot és Comèdia de SER Catalunya eta La Finestra Indiscreta de Catalunya Ràdio. 3Cat-en Replicants podcast-a aurkezten ikusiko duzue, eta Nervin Andrea Gumesekin agendako arduraduna. Serielizatuentzako Sopa de Miso anime podcast-a ere aurkezten du. A klaseko jaialdien estaldura izan du ardatz (Berlin, Cannes, Venezia, Toronto), eta hori unibertsitateko irakaskuntzarekin (UPC, UOC) eta Most jaialdiaren eta L 'Alternativaren programazioarekin batera gertatu da. ACCECeko eta Feroztarren Batzordeko kidea da, eta Berlinale Talents 2022 izan zen.

María Guerra The StoryLab-ek ekoitzitako La Script zinemako eta serieetako podcastaren zuzendaria da; ikus-entzunezko industriako pertsonaia nagusiei sakoneko elkarrizketa programa bat da. 26 urte eman ditu Cadena Ser irratian (1993-2018), eta han sortu zuen La Script, 2011n. 1993az geroztik, nazioarteko zinemaldiak hartzen ditu (Cannes, Venezia, Donostia), eta Oscar sarien, Urrezko Globoen eta Goyaren galak gidatu ditu irratirako eta Movistar+erako. AICE kazetari zinematografikoen elkarteko presidentea ere bada. Elkarte horrek zinema eta telesailen Feroz sariak banatzen ditu.

Blanca Martínez Gómez editorea, ikertzailea eta irakaslea da estetika eta objektu digitalen inguruan. 2014an, VISUAL404 espazio digitala sortu zen, antropologia digitaleko eta genero-ikuspegia duten irudien kritika aldizkaria. Hedabide horrek, online bidezko poz askoren ondoren, hamar urte geroago, Cielo Santo pentsamendu garaikideko argitaletxean eboluzionatu zuen, Sofía Machaínekin batera. Gaur egun, hainbat kolektiboren parte da, hala nola musikari lotutako ikus-entzunezko formatua ludifikatzera bideratutako Bloke Media-rena edo birtualtasunean eta tresna feministetan espezializatutako Ontologias Feministas-ena.

Inés Calero kazetaritzan graduatua da (UV), eta dokumentalei buruzko masterra egin du (UC3M). EQZE eskolan komisariotza zinematografikoan espezializatu zen; SSIFFeko artxiboan ikasle ikertzaile izan zen, eta Azkuna Zentroko Somewhere from here to heaven erakusketarekin batera antolatutako zinema-zikloaren programazioan parte hartu zuen. Tabakaleran eta Donostiako Kresala zineklubean ere aritu izan da programatzen. Donostia Zinemaldiko industria sailean eta Dock of the Bay jaialdiko ekoizpen taldean lan egin du. Era berean, fikziozkoa ez den zineman espezializatutako Docs&Talks podcastaren sortzaileetako bat da, Laura Garcíarekin batera.

Laura García Pérez-ek (Alcoi) Kazetaritza eta Argazkilaritza ikasi zituen eta Sorkuntzako Dokumentalean espezializatu zen. 2019an bere lehen film labur dokumentala aurkeztu zuen DocsValència jaialdian, La posibilidad de un volcán, eta epaimahaiaren aipamen berezia irabazi zuen lan horrekin. Soc filla de ma mare (Tarannà Films) da bere opera prima, eta film luze dokumental onenaren saria lortu du Alcances eta L'Alternativa jaialdietan. Fikziozkoa ez den zinema autobiografikoa interesatzen zaio. Inés Calerorekin batera, Docs&Talks podcasta sortu dute, eta 'niaren zinema' lantzeko tailerrak ematen dituzte bertan.

Partaideak: Mariona BorrullMaría Guerra, Blanca Martínez;  Inés CaleroLaura García (moderatzaileak), 

(Hizkuntza: gaztelania)

Jaialdiaren Elkarrizketak atalera joan

Dock of the Bay.  ¿Cómo ha influido lo digital en la reconfiguración de la crítica del cine documental? , M. Guerra, B. Martínez

Areto nagusia

Donostia

Agenda KMK